tisdag 8 juni 2010

Ella och unghundskursen

Tisdagkväll och två trötta töser.

Idag var det sista gången på kursen. Samtidigt som det känns skönt, för jag vet nu att jag har lärt mig en massa så känns det lite sorgligt också. Tycker att det har varit riktigt skoj och lärorikt att gå kursen, och Esther är en riktigt bra kursledare/hundvetare. Det säger jag inte bara för att jag vet att hon läser bloggen, utan för att jag verkligen menar det!

Innan kursen började begav jag och Ella iväg på ett äventyr. Jag skulle kolla på hundvänliga cyklar och så skulle jag köpa en lite försenad födelsedagspresent till Ella. Hann inte igår för då var jag och fick massage :)

Jag är lite sugen på en Christiania Bike, men de är svin dyra och så är lådan lite förstor tycker jag. Ella tar ju inte så stor plats. Så jag tittade istället på en cykelkorg som är designad för hundar. Den var hög i kanterna och så kunde man spänna fast hundens sele/halsband i korgen så hunden inte ska kunna hoppa ur.
Jag testade att sätta Ella i en sådan. Hon accepterade den direkt. Hon satt där så lugnt och avslappnat =D Det kanske blir en annan sak när den sen rör på sig, hehe.

Jag tittade även på en ny cykel. Jag har ingen och har faktiskt inte direkt cyklat sen jag blev påkörd av en bil när jag skulle cykla till jobbet. Detta hände för snart 4 år sen, så det är nog dags att börja cykla nu. Jag har tom en hjälm som mamma köpte till mig efter olyckan :)

Cykel, hundkorg + lås till hundkorgen skulle gå på ca: 5500:-. Inte så himla farligt faktiskt. Ska gå dit igen inom några dagar och köpa allt. Måste bara se till att jag får samma säljare som visade mig alla dessa saker. Han var så snäll och trevlig =)

Efter besöket i cykelbutiken gick vi till VackerTass för att köpa presenter till Ella och hon fick:



En ny regnkappa som täcker hela ryggen och går en bit ner på benen. Den andra har hon vuxit ur, på längden. Men allt sånt som är förlitet nu är bara att spara till nästa hund =) Hon fick även en smart vattenflaska/hållare och godis.
Praktiska saker men ändå något gott.


Idag hade Esther tagit med sig två stycken väldigt söta Noffar till kursen. Thorsten och Mimmi =D Det var riktigt kul att se likheterna mellan de tre Noffarna.

Till vänster: Thorsten, Ella och Mimmi. Där bak sitter Mimmis matte Monika


Vi fick även diplom idag =D


I mina ögon är Ella alltid nummer 1

Mina föräldrar hade hängt med idag för att ta lite bilder på oss under kursens gång. Alltid kul att ha sådana bilder. Så fort jag får dem så slänger jag upp några av dem hör på bloggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar