onsdag 26 maj 2010

Ella och unghundskursen

Tisdagkväll/natt och det är två väldigt trötta töser på Dalaplan 4. Men SHIT så kul vi hade idag.

Ella spanar ut på fältet innan kursen började =)

"Jag vet att det regnar och blåser en massa, men kan vi inte gå ut nuuu??"


Vi tränade inkallning då vi mattar/hussar sprang iväg och gömde oss i skogen och så skulle hunden leta upp oss efter att vi hade kallat på dem en gång.
För min del så gick det ... så där. Ella var lite rädd för skogen så när hon kom nära den så sprang hon tillbaka, haha. Men tillslut fann hon mig =)

Sen fick vi testa på lite agility. Det tyckte både jag och Ella var superkul =D
Ska köpa lite agility-hobby-prylar nu så ska vi bygga en bana på kolonin :) Och så har jag bestämt mig för att anmäla oss till en kurs i höst. Det kommer att bli väldigt bra träning för lilla Ella =)

Sov gott!

1 kommentar:

  1. Gud vad roligt att ni trivs! Jag är lite sugen på att ta mina på kurs, men är nog för lat... :P

    Ser fram emot att se massa trix sen när vi kommer ner!
    Pudd

    SvaraRadera