tisdag 18 maj 2010

Ella och unghundskursen

Tisdags kväll och två väldigt trötta töser, det har ju varit hundkurs =)

Jag slutar jobbet runt 16:00 och kursen börjar 19:00, så det är 3 timmar där jag och Ella inte har något att göra. Jag kan inte gå på långpromenad med henne, för jag vill ju inte att hon ska vara trött och trög på kursen, hehe.

Så idag trimmade jag lite på Ellas rygg. Det är så skönt att kunna trimma själv, då behöver Ella aldrig se ovårdad och lufsig ut =)

Ella och pälshögen =)

Jag och Ella är redo för hundkurs!

Idag var en mycket bra dag på hundkursen. Vi övade mer på att gå fot och jag tycker att Ella har blivit riktigt duktig, hon klarar tom. av det när det går en annan hund nära bredvid =) JIPPI!

Det var så fint väder idag, Ella njöt riktigt mycket


Vi tränade även på inkallning under bus. Det gick INTE så bra. Jag hoppade och tjoade för att få Ellas uppmärksamhet medans hon busade med nakenhunden Elliot. Tillslut funkade det, men det är verkligen en sak som vi måste öva på. För det är en livsviktig grej att kunna.

Gänget är påväg ut på fältet för att träna lite mer =)

Instruktören tipsade om Clickers, det är något jag måste prova på. Ella kanske lyssnar bättre på den. Hon lyssnar väldigt bra till dörr-lås-öppnaren i bilnyckeln. Så fort hon hör den så stannar hon, för då vet hon att det är dags att bli buren in i bilen. Hon är så smart ibland, min lilla Ella :)

Lilla Ella är riktigt trött efter kursen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar