lördag 7 augusti 2010

Ella och lördagen

Dagen började på ett ganska ... skit-igt sätt, på ren svenska. Jag ska förklara: Tidigt i morse vaknade jag till av att Ella hoppade ner från sängen till fotpallen och sen vidare ner till golvet. "Okej" tänkte jag - "hon är väl säkert törstig" och så somnade jag om igen.

Vet inte hur lång tid det hade gått tills jag vaknade igen men jag kunde inte hitta Ella i sängen. Jag steg upp för att leta efter henne och hittar henne bakom schäslongen. Där ligger hon tryckt ner mot golvet, svansen mellan benen och öronen bak. Sen såg jag att bredvid henne låg där en liten, lös, gulaktig bajssmet!!! "Inte så farligt" tänkte jag tills jag tittade bakom gardinen. Där låg en STOR bajssmet och gömde sig!!

Stackars lilla Ella, att vakna av att ha diarre kan inte var kul! Hon vet om att hon inte får göra sina behov inomhus, därav att hon skämdes så. Men jag är inte arg på henne. Jag vet om att när hon ligger och sover och vaknar av att det är på G så finns det ingen tid att väcka matte. Detta har hänt en gång innan. Det är nu man önskar att man hade en trädgård och en hundlucka. Men men, det var bara att börja torka upp och göra rent. Härlig start på dagen =D


Ella låg och mös lite i sängen medans jag gjorde mig iordning för morgonrundan


På eftermiddan åkte vi till Bunkeflostrand och gick en långpromenad. Även nu var hon dålig i magen och resultatet var det samma som i morse. Hon måste ha ätit något dåligt ute. Det är väldigt sällan hon gör det, men när det väl händer så brukar hon bli kass i magen.

Ella hör något ljud långt där borta


Incidensen i bunkeflostrand resulterade i en kladdig rumpa, så lillan fick sig en dusch när vi kom hem.

En lurvig och ren liten Ella


En nybadad Ella muckar bus

1 kommentar: