torsdag 5 augusti 2010

Ella och Agilitykursen

Idag var det första gången på agilitykursen. Det var riktigt roligt, fast Ella hade lite svårt att focusera sig på vad hon egentligen skulle göra. Det fanns ju en massa andra hundar som hon ville hälsa på, hehe.

En sak som jag måste öva på är att låta överdrivet extrem glad. De säger att hunden då tar till sig fortare att de har gjort något bra. Men jag vet inte, känns som att Ella bara ignorerar mig mer när jag håller på så. Får hitta något sätt som gör att hon känner att hon har varit duktig.

Idag på kursen så hoppade hundarna över hinder och gick igenom tunnlar. I början fattade Ella direkt att hon skulle gå igenom tunneln, men sen var det precis som att hon fick hjärnsläpp. Varje kursgång ska vi få lära oss nya moment och hinder och till slut så ska vi kunna alla hinder.

I gruppen så finns det faktiskt en till Norfolkterrier :) Hon heter Frida och kommer från Klintagummans Kennel.

Efter kursen så fick vi som ville släppa våra hundar lösa på fältet så de kunde busa med varandra. Det var nog detta som Ella hade väntat på under hela tiden för som hon sprang och busade =D Synd bara att hon är så dålig på inkallning =P Det är något som vi måste öva på.


Hundar som busar


Ella är nu väldigt trött. När vi kom hem så gick hon har la sig direkt under mitt ena nattduksbord, haha =) Där ligger hon nu och sover så gott.


god natt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar