måndag 24 september 2012

Morgonbesök hos veterinären

Imorse åkte jag och Ella till veterinären.

Ella har nämligen kräkt galla de senaste 5 dagarna. Hon gör det på morgonen vid 6 tiden, annars har hon mått bra. Under helgen googlade jag på det och fick fram att det kan vara för att hon är tom i magen. Så igår fick hon några matkulor innan vi gick och la oss - men det hjälpte inte.

Alltså ringde jag till veterinären imorse och vi kom fram till att jag skulle komma in och tala med deras foderexpert. Vi kom fram till att Ellas foder var bra som den är men att eftersom Hills har ändrat receptet på fodret så kan hon ha reagerat på det. Men Ella har ätit det nya i några veckor nu så jag är lite osäker på om det är bara det som gör att hon reagerar. Det kan även vara att jag ger henne färre tuggisben och lite mindre portioner. Alltså att Ella är tom i magen i början av morgonen så magsyran kommer upp.

Jag ska iallafall nu koka fisk och ge henne en liten portion av det tillsammans med FortiFlora på kvällen. Förra gången Ella hade ont i magen hjälpte det. Får hoppas att det hjälper den här gången också. Tycker inte om när något är fel med min lilla Ella!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar