torsdag 27 september 2012

Äventyr till Ekeby

Idag åkte jag och Ella till Ekeby för skogspromenad och trimning.

Vi kom dit som vanligt vid 10-tiden och så åkte vi direkt till skogen och gick en lång promenad. Sen åkte vi tillbaka hem till Marina för att fika. Hundarna fick hundkex och vi tvåbenta åt scones som jag hade bakat innan på morgonen. Riktigt gott i höstrusket :)

Sen var det dags för Ellas trimning, inte direkt något hon var sugen på. Men hon skötte sig hyfsat bra på trimbordet. Trots att Marina rykte av henne pälsen pussade Ella på henne ... jag fick inga. Jag får väl vara glad för de 2 pussar om året som Ella ger mig, haha. Jag tar det som att Ella känner att hon inte behöver fjäska för mig :P

Efter att ha mått dåligt och kräkt galla i 7 dagar var denna morgon kräk-fri !
Jippi!!! FortiFloran har hjälp Ella ännu en gång :) Efter att ha pratat med Marina har jag kommit fram till att Ella ska hädanefter alltid få ett halvt hundkex innan läggsdags så hon alltid har något i magen. Det kan ju vara så att hon reagerar väldigt starkt på att inte ha något i magen när magsyran kommer igång.

Imorgonkväll så vi iväg på ännu ett äventyr. Då ska vi åka tåg :)

Lägger upp en bild på Ellas söta mormor Ebba. Jag tycker att Ella är väldigt lik Ebba. Inte bara till utseendet utan även till sättet :)

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar