tisdag 18 september 2012

Igår fyllde jag år!

Igår fyllde jag år men jag blev firad av släkt och familj i söndags  :)
Jag hade bjudit in dem på Afternoon-tea-party med en massa hemmabakade kakor, scones och tårta. Det var riktigt trevligt och mina bakverk blev riktigt bra  :)

På söndagsmorgonen kom jag på att jag inte hade några goda tuggisar hemma till Ella så när vi var ute på morgonpromenaden gick vi förbi Vacker Tass för att handla lite gott. Damerna bakom kassan blev riktigt betuttade i Ella så hon fick smaka på både det ena och det andra. Ella är en liten finsmakare och äter inte vad som helst, så damerna erbjöd henne lite olika saker. Den torkade levern var godast, tyckte Ella  :)

När gästerna kom blev Ella självklart överlycklig, hon fick för sig att de kom för hennes skull och skulle gosa och prata med alla. Som de flesta Noffar pratar Ella och ibland går det inte riktigt att få tyst på henne, haha. På kvällen var Ella trött, mycket trött. Det är jobbigt att hålla reda på 10 personer  :)





Igår, på själva födelsedagen, var vädret fint så på lunchen gick vi en långrunda och njöt i solen. Ella och Kajsa fick springa lite lösa. Men när vi är på rastplatsen så vill Ella hellre spendera sin tid med att spåra upp dofter i marken än att springa och jaga pinnar som Kajsa tycker om.



"Va! Tar du bilder på min rumpa?"



När vi kom hem fick Ella något riktigt gott att äta, jag hade köpt en liten burk blötmat  :)  Ella kunde inte stå still medans jag hällde upp maten, haha. Hon skuttade upp och ner och talade tydligt att hon gärna ville äta den maten NU!  :)





På kvällen träffade jag några kompisar och jag fick en riktigt fin present - "Bästa boken om min hund"!
Det är som "Min första bok" som bebisar har. Så jag ska fylla i en massa saker i den boken bla. hur mycket Ella vägde när hon föddes (får fråga uppfödaren), vem hennes föräldrar är, hennes favorit leksak, var hon helst sover ... och mycket mer  :)





1 kommentar: