fredag 14 oktober 2011

PMS-Ella

Just nu har Ella PMS och är på ett riktigt dåligt humör! Hon är sur och irriterad, vilket gör att jag också blir sur och irriterad. Men det är mest för att jag vet att hon inte är så egentligen och jag saknar min glada och pigga lilla Ella.

Ella är alltid på ett dåligt humör ett par veckor innan hon ska löpa, under tiden hon löper och en vecka efter hon löper. Sen är hon nästan som vanligt fram tills dess hon blir skendräktig och så är hon skendräktig i ca 1 vecka. När hon är skendräktig förvandlas en av hennes leksaker till en valp. Hon tvättar "valpen" och bär runt på den. När vi går ut på promenad så gnäller hon och vill in till sin "valp".  Hon väldigt orolig och har svårt att sova.

Under tiden hon löper och är skendräktig så äter hon väldigt lite och rasar i vikt, förra omgången gick hon ner till 5,7 kg, normalt ligger hon på 6 kg. 7 hg är mycket på en liten hund.

Efter Ella är färdig med att vara skendräktig denna gången ska hon steriliseras. Jag ska inte ta valpar på henne så jag ser ingen anledning att hon ska behöva lida 4 månader varje år. Självklart är jag orolig över operationen, hon ska sövas och det oroar mig.


Jag älskar min lilla Ella väldigt mycket,
men jag känner att i helgen måste vi 
spendera lite tid ifrån varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar