torsdag 13 oktober 2011

Ella och magen

Fredags förra veckan började Ella helt plötsligt att darra till och från, när hon gjorde det tyckte jag att hennes mage även var spänd. Hon höll på så hela helgen och i måndags tyckte jag att hon även kändes febrig så jag bokade en tid hos min veterinär, jag fick en tid samma dag.

Ella hos veterinären


När jag och Ella kom dit klämde veterinären på Ellas mage och tyckte att hon var svullen i mellangärdet.
Ella blev röntgad och de kunde konstatera att hon hade svullna/gasfyllda tarmar. Så detta kan ha orsakat magknip och det är därför hon darrade, stackars lilla Ella.

Veterinären rekommenderade en burkmat som heter I/D och även ett pulver som ska stabilisera syrerna i magen och tarmarna. När vi kom hem efter jobbet i måndags så fick Ella sin första, lilla, portion av I/D ... och efter ca 30 min kräkte hon upp allt igen. Samma visa efter tisdagens frukost så då ringde jag till veterinären och sa att jag tänkte sluta med den maten och ge henne kokt ris och fisk, det tyckte de lät som en bra ide. Och tur i oturen så finns det smakgaranti på I/D-maten så jag fick pengarna tillbaka.

Tycker bara att det är lite underligt att I/D som är bland den snällaste maten som finns irriterar Ellas mage så hon kräker upp allt igen. Men nu har Ella ätit kokt ris och fisk i 3 dagar och hon mår mycket bättre  =D


Kokar ris och mosar fisk

1 kommentar:

  1. Magknip är verkligen jobbigt!! Vad bra att det rättade till sig för dig. Och vilken tur för din matte att det var smakgaranti på veterinärmaten med. För den kan vara dyr minsann!!

    Nosgos på dig, allra sötaste Ella, från Dixie (som funderar på om jag ska hitta på något på halloween)!!

    SvaraRadera