lördag 8 oktober 2011

Ella och Södertälje

I torsdags förra veckan åkte jag och Ella till Södertälje för att hälsa på min bästis och hennes 2 hundar.
Vi spenderade flera underbara och soliga dagar med att gå härliga promenader, gos, bus och massa annat skoj.
Relationen mellan Ella och de andra 2 hundarna, Sandy och Elsa, var mycket bättre den här gången. Inga bråk om vem som inte får ligga var, det kändes som att de 3 talade samma språk den här gången och förstod varandras signaler   =)


Ella på tåget påväg till Södertälje  :)

Tåget var 50 min försenat till Södertälje, 
så Ella passade på att sova lite  :)



Promenad i Södertälje






En av dagarna fick vi besök av Kajsas svärfar och hans 5-månaders gamla valp Iza som är en Eurasier. En fluffig och väldigt mysig valp  :)  Iza ville gärna busa med Ella, men efter ett tag tyckte Ella att det var nog, vilket jag kan förstå. Iza väger 16 kg så för Ella som bara väger 6 kg kan det bli lite jobbigt efter en stund.







Sen blev det tyvärr söndag och då var det dags att åka hem igen.

Ella är världens bästa tåg-hund  =)

4 kommentarer:

  1. Fina kort !Nästa gång ni kommer upp så är Iza ännu tyngre ;D

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder i din blogg!

    SvaraRadera
  3. Att åka tåg är bara så mysigt tycker jag. För det är många som vill prata med mig. Uppmärksamhet är toppen, hehe.
    Och vad fina vänner du har, Ella. Jag och mamma träffar ofta en eurasier på våra turer. Hon är snart två år och en riktigt busig tjej.

    SvaraRadera