torsdag 24 februari 2011

Ella och vägsaltet

Ella har kommit fram till att när det är snö på gräset är trottoarerna täckta av sånt som svider på tassarna. Så nu går Ella endast där som finns snö, nja, kanske inte endast. Men hon föredrar att gå där. Om det inte finns någon snö i närheten då lyfter hon på ena tassen och tittar ängsligt på mig, för hon vet om att då bär jag på henne =)

Det är faktiskt synd om hundarna när det saltas på trottoarerna. Det gör väldigt ont i deras tassar. Tur man har en liten vovve på 7 kg så det är inte så jobbigt att bära på henne. Vad gör man inte för sin lilla noffe =)


Ella går helst på snön, även om det betyder att det är bland buskarna, haha :)

Imorgon på eftermiddan åker jag till Södertälje för att hälsa på min kompis som bor där. Ella ska inte följa med utan hon ska spendera helgen med "moffar" och "momor" =) Hon kommer att ha det så mysigt att sova nära min mamma och pussa på min pappas näsa :)

Jag kom fram till att Ella har det bättre hos dem än att behöva åka tåg alla dom timmarna och sen bli lämnad på kvällen när jag och min kompis ska ut.
Men jag kommer att sakna henne en massa. Jag och Ella spenderar nästan all vaken tid ihop, men trots det saknar jag henne så fort vi är ifrån varandra. Det kanske är lite sjukligt, men vi är ett team jag och Ella.

Nu ligger Ella och sover vid min packade resväska men det är dags för sista rundan så jag måste tyvärr gå och väcka henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar