onsdag 16 februari 2011

Ella och Ekeby

Klockan 9 imorse körde jag och Ella till Marina i Ekeby för att hälsa på vovve-släkten och få Ella trimmad.

När vi kom dit åkte vi direkt till skogen. Det va riktigt härligt att se 6 stycken noffar som sprang lösa i skogen =) Noffarna var: Ebba (mormor), Ida (mamma), Truls (morbror), Mimmi (halvmoster), Selma (syster) och självklart lilla Ella.











Efter promenaden i skogen fikade vi lite och värmde oss med varma drycker, och vovvarna busade lite. Sen gick vi in i trimmstugan och satte igång. Nja, inte jag. Marina satte igång, jag satt och tittade på =)



Medans Ella blev trimmad sov Ebba, Ida och Selma så gott i sina bäddar :)


När Ella var trimmad och klar busade vovvarna lite mer och vid 17-tiden åkte vi hem.

"Kom igen då syrran så leker vi!"



Att ta sönder en papperskass var hur roligt som helst =D

Nu är vi trötta efter en härlig dag i Ekeby med Marina och alla vovvar.
Ella ligger nu i hallen och sover så sött :)

3 kommentarer:

  1. åh vad härligt med barmark! Och så många noffar förstås :)

    /Kickan, Frasse och Ärtan

    SvaraRadera
  2. Jag och Dixie blir allt sugna på att träffa alla de fina noffarna. Det ser härligt ut det där. :-)

    Hälsning från Pye och Dixie i Oslo!! c",)

    SvaraRadera
  3. Anna-Karin Gagnemyr22 februari 2011 kl. 20:06

    Halloj!
    Jag har aldrig hittat in hit förut, men nu lär vi bli återkommande besökare både jag och min lilla noffa "Kråkan".
    -Jättetrevlig läsning och det är ju alltid så roligt att se vad noffar hittar på och hur dom på olika sätt förgyller tillvaron för sina mattar/hussar.

    Att Ella förgyller vardagen råder det ju inga tvivel om!!!

    Må gott säger
    Anna-Karin och Kråkan

    SvaraRadera