fredag 20 juli 2012

Ales Stenar

Dagens äventyr: Ales Stenar! Jag och Ella var där tillsammans med ett par kompisar för några år sen. Men idag tog vi med oss min kusin Lina :)

Första dagen den här veckan lös solen! Perfekt väder för en picnik vid havet och stenarna. Ella var dock väldigt svårstartad imorse. Hon låg och sov medans jag åt frukost, gjorde mig färdig och packade ihop picnik-maten. Sen fick jag väcka henne, hon var så slö, så slö. Hon ville inte äta sin frukost så jag slängde ut alla kulorna på golvet, då gick det bra att äta, haha!

Efter det plockade vi upp Lina och en timme senare var vi framme vid Kåseberga :) Vi gick upp mot stenarna och påvägen träffade vi på en massa hundar, bla en Norwichterrier :)

Väl framme packade vi upp all mat, mackor och frukt. Ella fick vatten och självklart fick hon smaka på mackorna :)

Vi gick även ner till hamnen och åt glass. Solen värmde med mellanrum och vi njöt av att det brände lite på benen. Dagen har alltså varit helt underbar :) Nu ligger jag och Ella i sängen. Jag skriver detta blogginlägg på mobilen med min ena hand och klappar Ella på magen med den andra :) Om ni inte redan visste det så har Ella den mjukaste magen som finns :)

God natt :)


1 kommentar: