onsdag 15 december 2010

Ella och Gnuttan

I lördags passade jag min chefs hund Gnuttan över dagen. Chefen och hennes familj var på fäkttävling så jag ställde gärna upp som hundvakt :)

Efter jag och Ella hade hämtat Gnuttan åkte vi till limhamnsfältet. Där gick vi en promenad och sen mötte vi upp Ellas kompis Doris. Vi gick en runda till och vovvarna lekte lite. Till och med Gnuttan, som är 11 år, skuttade runt lite =)

Efter promenaden åkte vi tre hem och vovvarna fick lite mat och sen mös vi i soffan.
Ella blev lite svarits när Gnuttan låg i soffan så hon ville också komma upp, men ville ligga i mitt knä, haha. Hon ville väl visa att jag är hennes matte och ingen annans, tramsa :)


Att gå ut på promenad med två hundar är lite av en konst. Man måste komma in i en viss rytm och ordning. Så när det är dags för en ny hund (det kommer att dröja) så blir det att träna hundarna att gå bredvid varandra och inte så mycket sicksack.


Ella och Gnuttan luktar på
något riktigt gott ute på fältet :)







Vi tre myser i soffan





Puss på dig Gnuttan ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar