onsdag 28 april 2010

Ella och infektionen

Ella har löpt 2 ggr detta året ... den första när hon var 7 månader och den varade i ca: 4 veckor. Det andra löpet kom när hon var 8,5 månad och varade i 1 vecka.

Nu har det börjat komma blodliknande flytningar och jag blev orolig över vad det kunde vara. Så idag ringde jag till veterinären och fick en tid direkt. Så jag gick dit och veterinären tittade och klämde på henne. Han ställde en massa frågor till mig och så luktade han på hennes flytningar.

Han kom fram till att hon har en infektion i livmodern som på nåt sätt gör att hon sätts igång igen. Det kan finnas cystor som fortfarande är svullna, som alltså inte har gått ner sen första löpet. Så fort jag hör ordet "cysta" så får jag panik!
Jag har själv haft en cysta runt min ena äggstock som sprack av sig själv och jag kommer ihåg den smärtan. Hoppas att lilla Ella inte känner detsamma.

Veterinären skrev ut ett recept på antibiotika som hon ska äta i 10 dagar, så det blir en riktig långkur. Hoppas att det fungerar - det måste fungera.

Hon är pigg och glad som vanligt och hon äter och dricker normalt. Så hon verkar inte alls vara påverkad av det.

Jag och Ella skulle ha åkt till Södertälje på fredag för att hälsa på min bästis och hennes kille och deras 2 hundar. Men eftersom Ella har infektionen och behöver vila så stannar vi hemma. Känns inte alls kul, nåt av det. Men vad gör man inte för den man älskar.

Finaste lilla Ella

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar