måndag 2 april 2012

Snabbvisit hos veterinären

För någon timme sen var jag och Ella hos veterinären. Jag har känt två stycken knutor på magen där hon var sydd innan. Jag ringde dit nu på eftermiddagen och de tyckte att vi skulle komma in så de fick ta en titt på det.

Veterinärerna på Erikslust är riktigt förälskade i Ella, så när vi kom dit blev de glada och Ella började "skratta". Hon är så förtjusande söt när hon gör så  :)

Knutorna är två av de stygn som de sydde på insidan av kroppen. Ella är liksom jag känslig mot stygn och bildar då ärrvävnad runt stygnen. Tydligen kan dessa knutor vara mycket större, så Ella har egentligen tur att de är så små. Knutorna kan lägga sig och bli mindre märkbara när fettet i kroppen lägger sig runt dem. Knutorna är alltså inga farliga knutor.

Veterinären bjöd på besöket, det tog ju bara 2 minuter, och det tyckte jag var mycket snällt av dem  =)

Så nu är jag lugn igen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar