torsdag 12 maj 2011

Ella och kvällspromenaden

Denna kvällspromenad gick vi inne på barnsjukhusets område. Där är så lungt och knappt några bilar så jag kunde ha Ella lös. Eller inte riktigt lös, hon var fortfarande kopplad bara att jag inte höll i kopplet :)

Hon var så duktig och ignorerade fåglarna och lyssna på mina komandon.
Det märks verkligen att jag har en snart 2 årig liten tös. Hon lyssnar på ett annat sätt och är lugnare. Det är verkligen kul att vara med om hennes utvecklig från en knäpp liten valp till en vuxen hund som har lärt sig många trix och olika komandon.

Ett tillexempel är att jag inte längre behöver bära in henne i bilen. Nu har jag lärt henne att först hoppa upp från marken till bilens golv(?) och sen därifrån till sätet :) Det är ingen stor grej, men det är något som underlättar vardagen för mig. Min rygg har inte varit den samma sen efter jag blev påkörd för några år sen. Och att bära henne upp och ner från bilen varje dag kan vara påfrestande. Jag bär henne fortfarande ner från bilen, hon tycker att det är lite läskigt att hoppa ner. Vilket jag kan förstå :)


1 kommentar:

  1. Visst är det härligt när vi kan tussa runt lite mer fria?!! Det är lättare att komma åt att lukta på de spännande lukterna (och förhoppningsvis hitta mat med). Mamma har en en långlina som jag ofta får gå med. Då njuter jag!!

    Nosgos på dig från Dixie!!

    SvaraRadera