torsdag 6 januari 2011

Ella och torsdagen

Idag har jag och Ella spenderat eftermiddan och kvällen hemma hos mina föräldrar. Min faster, bror och brorens sambo var också där. Vi fikade och hade riktigt trevligt =)

Ella ligger på sin favoritplats hemma hos mamma och pappa

Sen busade vi lite under bordet

Hihi, hon är så söt min lilla tös



Eftersom jag inte kan klippa Ellas klor utan någons hjälp så passade jag på att göra det nu när jag var hemma hos mamma och pappa. När jag skulle klippa en klo på bakre tassen så rörde Ella tassen. Det resulterade i att jag klippe en förstor bit av klon och pulpan klipptes av. Oj vad det blödde. Det slutade heller inte att blöda. Ella var lung och hon skrek inte. Men jag känner mig nu som världens värsta matte.
40 minuter efter jag hade klippt i pulpan var vi hemma och det blödde fortfarande. Så jag tvättade av tassen, torka den och linda sen in den i bomull och bandage. Mest för att det inte ska komma in några bakterier och att hon inte ska slicka upp såret under natten. Hon har accepterat bandaget och låter det vara - hon är så duktig min lilla tös ♥


Världens bästa och sötaste lilla ella ♥

3 kommentarer:

  1. Hej Ellas matte!
    På den tiden man kuperade svansarna hade man alltid kaliumpermanganat hemma. Det stoppade snabbt blodflödet och fungerade utmärkt på en blödande klo också. Kanske det fortfarande går att köpa på apoteket, annars finns det nog något annat blodstoppande att köpa. Alltid bra att ha hemma...

    SvaraRadera
  2. Hej Leos matte,
    tack så mycket för tipset. Får gå till apoteket och se vad de har att erbjuda :)

    SvaraRadera
  3. Dixie: Kloklippning är pyton!! Och det ska undvikas till varje pris. Själv ålar jag runt så mycket att mamma hädanefter ska få hjälp av veterinären.

    Pye: Det där ska jag också se om jag kan få tag på. Av och till klipper jag för långt med. Tack för tipset, Leos matte!!

    SvaraRadera