lördag 19 november 2011

Uppmaning: Reflex

Nu i veckan blev Ellas kompis påkörd av en bil. Hon bröt flera ben i kroppen och sin ena höft, det var nära hon inte klarade sig. Men Doris är en tuff tjej och hon ligger nu hemma i sin soffa tillsammans med sina mattar och läker.

Jag vet inte exakt hur olyckan gick till, om det skedda på dagen eller på kvällen.
Men pga att det blir mörkt så tidigt är det svårt för bilisterna att se när en liten hund kommer ut på vägen. Därför vill jag uppmana alla hundägare att sätta reflexer på sina hundars koppel och selar/halsband. Det finns inget som att ha för många reflexer till sina hundar. Ella har både reflex och en liten röd cykellampa som hänger på hennes sele. Men det är inte bara hundarna som ska ha reflexer utan även vi.

Jag och Ella hoppas med varje fiber i våra kroppar att Doris kommer att klara sig genom denna läkningsprocess. Ella och Doris har varit kompisar sen de bara var 5 månader gamla och har haft en massa skoj tillsammans.

1 kommentar:

  1. Oj, det låter dramatiskt att bli så skadad som Doris blev. Jag hoppas för hennes och din skull att hon klarar sig och blir sig själv.

    Mamma och jag har varsin reflexväst som vi har på oss när vi är ute. Det är jättejätteviktigt!! Varje gång mamma ser tvåbeningar och hundar utan reflexer på sig blir hon bekymrad.

    Ge Doris en nosgos från mig som uppmuntring. Och be din mamma ge dig en nosgos från mig med. :-)

    Ha en alldeles strålande vecka!! Dixie

    SvaraRadera