söndag 20 november 2011

Idag åkte jag, Ella och min pappa ...

... till Råå för att gå på deras julskyltning. Jag har inte varit där sen jag var en liten flicka och har i många år sagt att jag ska åka dit igen. Vi gick först en promenad längts med havet och sen gick vi in till byn. På vägen dit gick vi förbi en massa fina små hus - älskar äldre hus, speciellt på vintern när de är juldekorerade  :)




Det var väldigt mycket folk på Råå idag så det var trångt och jag kände att det var nog bäst att jag bar på Ella så ingen råkade trampa på henne. Då gick det förbi en äldre tant (läs: kärring) som fällde kommentaren "Jasså, här bär de visst på sina hundar". Som hundägare gör man aldrig rätt i andras ögon, de har alltid något att klaga på hos en. Härmdagen gick det förbi en äldre man som sa "Hundar ska inte bo i stan utan på landet". Då bad jag honom snällt och vänligt att hålla sina åsikter för sig själv. Jag har inte riktigt förstått mig på varför de tycker att det är okej att uttala sig hursomhelst. Men okunniga männsikor förstörde inte min dag utan jag hade det trevligt på Råå  :) Pappa köpte 25 lotter - nitlott på alla, haha, stackars pappa.



Det var några barn som ville klappa på Ella och eftersom hon gillar barn så tyckte hon bara att det var mysigt  :)  Det var en liten pojke på kanske 1,5 år som var så duktig och försiktig att jag var tvungen att ge honom beröm  :) 

Min lilla sötkorv  :)

1 kommentar:

  1. Vad mysigt att åka och se på julskyltning!! Klart att din matte skulle bära dig när det var massa folk. Mamma bär mig också ibland när det blir för trångt.

    En del tvåbeningar vet inget om hundar, konstigt nog. Kanske de inte orkar bry sig...? Hundar kan visst bo i stan. Se på mig, jag bor i stan till exempel, och jag har det toppen.

    Roligt att människovalpar ville prata med dig. Jag förstår dem, för du är bara så söt och fin. ;-)
    Människovalpar tycker jag är mysiga att prata med. Vi bor granne med en skola, så det är många som vill prata med mig.

    Nosgos på dig från Dixie!!

    SvaraRadera