tisdag 16 april 2013

Glomerulinefrit

I torsdags ringde Ellas veterinär och meddelade att han hade fått tillbaka provresultatet på hennes biopsi. Labbet kunde inte med 100% säkerhet fastställa en diagnos eftersom provet inte var tillräckligt bra. Men de sa att allt tyder på att det är sjukdomen Glomerulinefrit.

Ellas veterinär har hela tiden misstänkt att det var denna sjukdom så han hade redan tänkt ut en behandling till henne. Så Ella ska nu äta 2 olika cellgifter. Låter hemskt. Men jag hoppas med hela mitt hjärta att medicinen kommer göra henne frisk igen. Om tre veckor ska vi åka dit på återbesök så då får vi se hur det har gått. Veterinären sa dock att det kan ta ett halvår innan man kan se något resultat, jag hoppas på att det går lite fortare för Ella.


Jag och min pojkvän var i Berlin över en långweekend och Ella bodde då hos mina föräldrar och hade det mysigt. Veterinären ringde medan vi var där så det kändes lite jobbigt att inte kunna se henne efter att ha fått provresultatet. Men när vi kom hem i söndags tryckte hon sig mot mig och luktade mig länge på ögonen (det är så Ella hälsar). Hon ville inte att jag skulle släppa taget om henne så vi mös väldigt mycket i söndagskväll  :)  Även om vi hade haft det hur trevligt och härligt som helst i Berlin hade vi saknat vår lilla Ella väldigt mycket  :)


Ella hemma hos föräldrarna (hon ser lite trött ut, hehe)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar