lördag 10 mars 2012

Vård av Nyopererad Hund

I torsdags steriliserades Ella och allt gick bra. Jag lämnade in henne 08:45 och då hade jag först ett samtal med veterinären där jag fick ställa frågor om operationen och hon gick igenom vad som skulle hända. Sen klockan tre på eftermiddan hämtade jag hem en tagen och drogad liten tös med stygn på magen. Min far var med så han kunde hjälpte mig och hon fick sitta i hans knä under bilfärden hem. Efter att ha hämtat upp smärtstillande på ett apotek var vi äntligen hemma.



När vi kom hem behöll jag tratten på, men sen under kvällen tog jag av den och satte på henne en babybody. Då blev hon lite piggare och ville äta, men inte dricka. Jag gick ut med henne för att kissa men det var hon inte intresserad av. Nej, hon ville bara upp i famnen igen, det var nog ganska läskigt att vara nere på marken.
Första gången hon kissade sen i torsdagsmorse var igår, fredag, på kvällen. Men när veterinären ringde så sa hon att det kan ta lite tid innan kisset kommer igång.

Jag hade tagit semester dagen efter operationen just för att hon skulle få lov att vara hemma och bara sova. Det var mycket smart tänkt för hon var absolut inte redo för att åka till kontoret, inte jag iheller för den delen. Jag var också trött och sliten, hade nog spänt mig under veckan för att jag var lite nervös.




Skönt att sova


Nu när jag skriver detta inlägg är det lördagsmorgon och Ella har precis fått sin dagliga dos av smärtstillande. Jag väntar på att det ska få någon verkan innan vi går ut. Sen blir det frukost, titta på såret så allt ser okej ut och sen mer mys i soffan  :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar